• وبلاگ : دوستانه
  • يادداشت : حجاب، چادر يا مانتو ؟! ظاهر يا باطن؟!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 18 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    سلام گلم
    دشاتن حجاب يعني داشتن توانايي محافظت از خود
    حجاب و پوشش ؛ بايد امنيتت را حفظ كنه حالا هر كسي خودش بهتر مي دونه كجا و با چه پوششي امنيتش به مخاطره مي افتد پس بايد سعي كنه كه خودش مصونيتش را فراهم كند . به همين سادگي
    داشتن حجاب آن قدر كه سختش مي كنيم سخت نيست .
    يا حق

    سلامم را تو پاسخ گوي...

    با «گفتم» آخري صد در صد موافقم. خيلي نكته‏ي مهميه! آفرين!

    ولي روي «گفتم» سومي ... فيه تأمل!

    از دلايل استفاده از پوشش برتر در قرآن اينطور آمده: ذلك أدني أن يعرفن فلا يؤذين! يعني يكي از دلايل استفاده از «جلباب» (= چادر مشكي) اينه كه مانند يك پرچم عمل مي‏كنه و علاوه بر كامل بودن پوشش اون (به شرط استفاده‏ي صحيح)، حالت نمادين هم داره و تعلق صاحب اون رو به قشر خاصي از جامعه (قشر عفيف و حزب‏اللهي) مشخص مي‏كنه و در نتيجه ديگران به خودشون اجازه‏ي جسارت و مزاحمت نميدن! توضيحاتش مفصله، ولي فكر كنم تونسته باشم منظورم رو برسونم. بالاخره همين كه ميگن «چادري» و «غيرچادري»، نشون ميده «چادر» حالت نمادين هم داره و مثل يك سنگر و پرچم عمل مي‏كنه كه مشخص‏كننده‏ي نوع نگرش گوهر درونيشه.

    دَمت گرم و سرت خوش باد...

    پاسخ

    سلام. خيلي ممنون که اينقدر دقيق و ريزبينانه مطلب را مطالعه کرديد. در مورد چادر من هم قبول دارم که حجاب برتر هست و به قول شما مثل پرچم براي معرفي زنان عفيفه است ولي در تفاسير مختلف معاني گوناگوني در باب جلباب گفته اند. از جمله اينکه جلباب عبايي است که سر تا پاي زن را مي پوشاند ( چيزي مثل چادر امروزي ) و تفاسيري هم بر اين عقيده اند که جلباب روسري بلندي است که روي گردن و سينه ها را مي پوشاند. آيه 59 سوره احزاب هم که در اين باب نازل شده به اين دليل بوده که در آن زمان زنان روسري هاي خود را دور گردن مي بستند به گونه اي که گردن و سينه هاي آنها آشکار بوده و لذا زنان مسلمان از غير مسلمان تشخيص داده نمي شدند و گاهي مورد اذيت و آزار نا اهلان قرار مي گرفتند. با پوششي که اسلام به آنها سفارش مي کند ديگر زنان عفيفه مسلمان مورد اذيت نا اهلان قرار نمي گرفتند، يعني همان چيزي که شما به آن اشاره کرديد. البته هميشه بايد بهترين را انتخاب کرد که به نظر من هم چادر بهترين است براي بهتر بودن. بازم از حُسن نظرتون نسبت به اين وبلاگ تشکر مي کنم. هدف از بيان اين مباحث استفاده از صحبت هاي شما دوستان خوب است.

    فرزندان اسلام ، حافظين دين مقدس اسلام و مدافعين انقلاب و عزت اسلامي ...
    به گوش باشيد که بهاييت با حيله ها و نيرنگ هاي بسيار در صدد گسترش و انتشار عقايد خود است و اينجاست که وظيفه ي ما مبارزه و جان سپاري براي محافظت از اسلاممان و دين عزيزمان است .
    مبارزه و جلوگيري از عقايد پوچ و بي اساس بهاييت وظيفه اي است که همه ي مسلمانان بايد آنرا با تمام وجود انجام دهند .
    براي جلوگيري از پايمال شدن خون شيعيان حضرت علي (ع) و اعلام نفرت خود از حرکت ها و نفوذ هاي بهاييت در انتشار مقالات و نوشته هاي ضد بهايي بگوشيد .
    سايت ايران سهراب بنا بر وظيفه اي که بر روي دوش خود احساس مي کند در اين اقدام بزرگ پيشتاز شده و از شما وبلاگ نويسان و نويسندگان وب درخواست مي کند تا به کمکش بياييد . از اين رو مي توانيد با انتشار نوشته هاي ايران سهراب در وبلاگ ها و وب سايتهاي خود در مبارزه با اقدامات بهاييت همراه شويد .
    همچنين مي توانيد با قرار دادن کدهاي زير در وبلاگ هاي خود به بخش بررسي و نقد بهاييت که از پرطرفدارترين بخش ايران سهراب محسوب ميشود لينک دهيد تا بسياري از افرادي که ممکن است به دام بهاييت بيافتند با اين فرقه پوچ وحشي آشنا شوند .



    با قرار دادن کد بالا لوگويي در ابتداي وبلاگتان و در گوشه سمت راست اضافه مي شود ( همانگونه که مي بينيد ) که کاربران با کليک بر روي وبلاگ به بخش بررسي و نقد بهاييت راهنمايي مي شوند . نمونه اي از اين کد در وبلاگ نقد و بررسي بهاييت قرار گرفته است که مي توانيد قبل از قرارگيري در وبلاگتان نمونه اي از آن را ببينيد .

    بمب گوگلي :

    در سايت و يا وبلاگ هاي خود به بررسي و نقد بهاييت لينک دهيد . مانند زير :

    بررسي و نقد بهاييت

     <      1   2