سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستانه
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87 فروردین 18 توسط دوستانه | نظر

 گفت: من نمی دونم شما چادری ها چرا می خواهید همه مثل شما باشند. خدا گفته حجابت را رعایت کن. دیگه نگفته که حتما چادر سرت کن! حجاب یه امر سلیقه ایه. خدا گفته گردی صورت و دست ها تا مچ آزاد باشه. حالا یکی سلیقه اش می کشه مانتو تنگ کوتاه بپوشه با آرایش. چه اشکالی داره؟ مهم اینه که دلش پاکه و اون حدی هم که خدا گفته را رعایت کرده. تازه وقتی خانواده زن راضی به این کارش هستند دیگه به دیگران چه مربوطه که زن چطوری خودش را می پوشانه؟

گفتم: معلومه آیات حجاب را نخوندی و روایات و احادیثی که در این زمینه اومده. در آیه 59 سوره احزاب و آیه 30 و 31 سوره نور به طور کامل گفته که چطوری خودت را بپوشانی. حجاب حق زن یا خانواده اش نیست که بخواهند در موردش تصمیم بگیرند. حجاب یک حق الهی است و خدا به بنده اش امر کرده که باید حجاب را رعایت کنه.

گفت: یعنی هر کی چادر نپوشه مستقیم میره جهنّم؟!!

گفتم: تو چرا گیر دادی به چادر؟ من هیچ وقت نمیگم کسی که چادری نیست حجاب نداره. حرف من اینه که این مانتوهای اندامی که الان مد شده نمیتونه حجاب کامل را همراه بیاره.

گفت: نه که چادری هامون خیلی باحجاب هستند؟!

گفتم: حرف من رو چادری و مانتویی بودن نیست. می تونی مانتو بپوشی ولی یه مانتویی که اندامت در اون نمایان نباشه و با یک مقنعه یا روسری بلندی هم سرت را بپوشانی. زنان چادری هم اگه قرار باشه فقط چادر را روی سرشون بکشند و هیچ چیز دیگه ای را رعایت نکنند حجاب کامل ندارند.

گفت: ای ول. این یکی حرفت را قبول دارم. خداییش حالم از بعضی از این چادری هایی که آرایش می کنند و چادرشون تو هوا پرواز می کنه به هم می خوره.

گفتم: پس معلومه از چادر بدت نمیاد. بلکه از نوع پوشش بعضی از چادری ها بدت میاد.

گفت: و نوع رفتار بعضی هاشون که حجاب دارند و فکر میکنند از دماغ فیل افتادند و ما مانتویی ها یه مشت بی عفّت جهنّمی هستیم.

گفتم: خود من به عنوان یک زن محجّبه چادری هیچ وقت همچین تصوری نسبت به بدحجاب ها نداشتم. هیچ کس نمی تونه بگه من نزد خدا مقرّب تر از فلانی هستم چون فقط خدا آگاه به درون ما انسانهاست. ولی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله از ما پیروانش خواسته که هم خُلقا و هم خَلقا مثل ایشان باشیم. یعنی همونطور که باطن و کردارمون در شأن یک مسلمان هست، ظاهرمون هم باید اسلامی باشه.

گفت: ولی خیلی از انسانهایی که ظاهری اسلامی دارند بعدا تو زرد از آب درمیان و آبروی هر چی مسلمونه می برند.

گفتم: مشکل شما اینه که اسلام را با عملکرد افرادش تعریف می کنید. ما نباید مثلا حجاب را با رفتار و کردار یک با حجاب یا بی حجاب تعریف کنیم. ما باید ببینیم خداوند متعال و ائمه اطهار چه سفارشی به ماکردند و به همون عمل کنیم. حالا یکی ظاهر اسلامی داره اما تو باطنش به هیچی مقیّد نیست. اون دیگه خودش مسؤول اعمالشه و یه روزی باید جواب پس بده.

گفت: باید روی این قضیه بیشتر فکر کنم.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.

دریافت کد آمارگیر سایت