سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستانه
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87 شهریور 17 توسط دوستانه | نظر

تا به حال به این فکر کرده ایم که از کتاب آسمانی خودمان قرآن ، چقدر میدانیم؟

خدا وکیلی چقدر در عمق مفاهیم قرآنی فرو رفته ایم و از دریای معرفتش بهره برده ایم؟ اعتراف می کنم که خودم به شخصه برای رسیدن به این معرفت تلاشی نکرده ام. قبل از هر کسی خودم را توبیخ می کنم.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم اواسط جنگ احد پرچم را از شخصی گرفت و به یک نفر دیگر داد. گفتند: چرا از این گرفتید و به دیگری دادید. حضرت فرمود: وسط جنگ فهمیدم که او بیشتر قرآن می داند. بعد از جنگ رسول اسلام صلوات الله علیه و آله وسلّم فرمود: هر شهیدی بیشتر قرآن می دانسته ، اول به جنازه ی او نماز بخوانید.

همه ی اینها نکاتی است که پیامبر به ما یادآوری می کردند که فهم قرآن از هر چیزی برای یک مسلمان مهم تر است. وقتی از قرآن فهم عمیقی داشته باشیم در عمل آثار آن را خواهیم دید.

بعضی وقت ها برایم سؤال می شد که چرا من با وجودی که می دانم فلان کار گناه است و در قرآن نیز مستقیم از آن نهی شده است ؛ ولی نمی توانم آن گناه را ترک کنم و ادعای مسلمانی هم دارم ؟

چرا سعی می کنم آیاتش را با صوتی زیبا قرائت کنم ولی سعی نمی کنم به آنچه در آن گفته شده عمل کنم؟ چرا در عمل کم می آورم؟ چرا پیوسته توبه می کنم و در فاصله ی بسیار کمی توبه ام را می شکنم؟ چرا هر سال ماه رمضان شب های قدر حرف های تکراری به خدا میزنم و از گناهان تکراری خود شرمنده ام؟

حال فهمیده ام که تا زمانی که از قرآن جز روخوانی صحیح آن و دانستن معانی آیاتش چیزی دیگر نمی دانم وضع همین است. تا زمانی که خودم را برای فهم عمیق کلام الهی به زحمت نیاندازم نمی توانم آن بنده ی شایسته ای که خداوند در قرآن از او یاد کرده باشم.                                                 

أفلا یتدبّرون القرآن أم علی قلوب أقفالها. ( آیا منافقان بر آیات قرآن تفکّر نمی کنند یا بر دلهایشان قفل های جهل زده اند؟ ) ( 1 )

خدا نکند که ما جزو دسته ی منافقان باشیم و خود بی خبر. اینها را خطاب به خودم می گویم که شرمسار از بار سنگین گناهانم هستم.

بیایید برای رسیدن به معرفت قرآنی یکدیگر دعا کنیم. بیایید در کنار دعا برای ظهور امام زمانمان اندکی هم برای بالا رفتن فهم کلام الهی مان تلاش کنیم، تا این بار با معرفت کامل برای ظهورش دعا کنیم.

پ .ن : 1 ) سوره محمد (ص) ـ آیه 24





طبقه بندی: معرقت قرآنی
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87 فروردین 15 توسط دوستانه | نظر

گفت: نامه ای به حضرت مسیح علیه السلام بنویس.

گفتم: بلد نیستم نامه بنویسم.

گفت: پس خاصیت تو چیه از مسلمونی؟ به دینت توهین شده. به کتاب آسمانیت اهانت شده. پیامبرت را به سخره گرفته اند. می خواهی همینطور دست روی دست بذاری و ساکت بنشینی؟

گفتم: کسی که این کار را کرده یه غیر مسلمان بوده. کارش خیلی عجیب نیست، چون نمی تونه شاهد پیشرفت اسلام در کشورش باشه. اون چیزی که عجیبه اینه که همین مسلمان های خودمون روزی هزار برابر با رفتارهاشون به اسلام توهین می کنند.

گفت: کسی که به اسلام توهین کنه مسلمان واقعی نیست دیگه.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 86 بهمن 26 توسط دوستانه | نظر

گفتم: دیروز روز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها بود. اما نمیدونم چرا دوستانم پشت سر هم برام پیام تبریک می فرستادند؟! 

گفت: خوب حتما خبر نداشتند روز شهادته. آدمیزاده دیگه! مشکلات زندگی همه چی را از یادش میبره. حالا برای چی بهت تبریک می گفتند؟

گفتم: نمی دونم والّا! حرف از عشق می زدند و ولنتاین را تبریک می گفتند.

گفت: خوب معلومه که روز والنتاین براشون خیلی مهمتر از روز شهادت دختر امام حسین علیه السلام هستش.


ادامه مطلب...


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.

دریافت کد آمارگیر سایت