سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستانه
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 اسفند 19 توسط دوستانه | نظر

روزای آخر سال بیشتر خانم های خانه دار مشغول خانه تکانی هستند. من نیز از این قاعده مستثنی نبودم و چند هفته ایه خانه تکانی را شروع کردم و حسابی مشغولم. تا الان حدود 80 درصد کارهامو انجام دادم.

اگه بخوام یه گزارش کوچیک از خانه تکانیم بدم باید بگم که بعد از سه سال که بخاطر بارداری و بچه ی کوچیک داشتن نتونسته بودم دکور خونه رو عوض کنم، امسال همراه جاری کوچیکم که اومده بود کمکم، همه ی دکوراسیون خونه را جابجا کردم. واقعا روحیه ی آدم عوض میشه وقتی دکوراسیون خونه جدید میشه. سه سال بود که این خونه را به یک شکل دیده بودم و واقعا برام تکراری شده بود.

بوفه را یک ماه پیش جابجا کردم. هر چی ظرف توی بوفه بود شستم و خشک کردم چیدم داخلش. ولی دختر کوچولوم دائم بازیگوشی میکرد و نمیذاشت من به کارم برسم. ضمن اینکه این وسط چند تا ظرف هم شکست. لذا از جاری کوچیکم که عقد کرده هستش خواستم چند روزی بیاد کمکم و دخترم را نگه داره تا من به کارام برسم. البته بنده ی خدا هر وقت دخترم خواب بود میومد کمکم.

کمدها و میز آرایش و دراور و میز کامپیوتر و رختخواب ها، کمد بچه و اسباب بازی های دخترم را جابجا کردم و دکور جدیدی به اتاق دادم. تخت یک نفره ای که کاربردی برامون نداشت جز اینکه جای اتاق را تنگ کرده بود را جمع کردم و گذاشتم بیرون. وسایلی که در طول سال مدت زمان خاصی مورد استفاده قرار میگیره را از جلوی دست جمع کردم تا ظاهر خونه خلوت تر بشه.

پرده ی آشپزخانه را در آوردم و انداختم داخل ماشین لباسشویی. راستی یه تجربه در این زمینه در اختیارتون بذارم. بعضی ها گله می کنند که وقتی پرده های حریر را می اندازند داخل ماشین لباسشویی چروک میشه و رنگ کدر میگیره. من وقتی پرده ی حریر را می اندازم داخل ماشین لباسشویی، بجای پودر ماشین لباسشویی، از پودر صابون استفاده میکنم. اینطوری پرده نه کدر میشه و نه چروک. اصلا نیازی به اتو یا بخارشور نداره. البته من پودر صابون نداشتم، و از صابون هایی که مخصوص شستشوی کهنه ی بچه هستش استفاده کردم. صابون های کرم رنگ قالبی بزرگ که معمولا فروشگاه ها دارند، کمی رنده کردم و داخل ماشین تمام اتوماتیک ریختم. اما فکر کنم پودر صابون مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید بهتر باشه. دور ماشین را هم روی 800 گذاشتم. ترسیدم اگه دورش بیشتر باشه پرده چروک بشه. الحمدلله با دور 800 پرده چروک نشد. بعد از اینکه ماشین لباسشویی ایستاد پرده هنوز کمی نمناکه، همونطور که نمناک هستش نصبش کنید روی چوب پرده ی پنجره.

پنجره ها و کولر گازی آشپزخونه را پاک کردم. کولر آشپزخونه به حدّی گرد و خاک گرفته بود که مجبور شدم جلد روشو جدا کنم ببرم داخل حمام بشورم. اینجا چون منطقه گرمسیریه و تابستونا دمای هوا به 60 درجه میرسه مجبور شدیم برای آشپزخونه هم کولر نصب کردیم که وقتی مهمون میاد از شدت گرمای آشپزخونه غش نکنم. :)

از اونجایی که خونه ی ما خیلی گرد و خاک میاد، برای اینکه در ایام عید که مهمون داریم یکسره مشغول شستن ظروف قبل از استفاده شون نباشم، تمام ظروف آشپزخانه را شستم و دوباره چیدم سر جاش. حتی ظروف ادویه جات را هم خالی کردم و شستم و دوباره ادویه ها رو ریختم داخلش. خیلی تمیز شد انگار که تازه خریدمشون. وقتی آشپزخونه تمیز میشه انگار همه ی خونه تمیز شده بس که کار داره آشپزخونه.:)

سفره ها و همه ی دستمالها و دم کنی های داخل آشپزخونه را شستم و ملافه رختخواب ها را در اوردم تا لکه های کثیفی که روی بعضی هاشون جا خوش کرده را با دست بشورم و بعد بیاندازم داخل ماشین لباسشویی. خدا خیر بده اونی که ماشین لباسشویی را اختراع کرد، کار ما خانوما رو راحت کرد.

از جمله اتفاقات مهمی که در طول خانه تکانی برام افتاد این بود که مهمون ناخونده برام اومد و خونه به هم ریخته بود، دخترم چند روز مریض بود و شب ها نمیخوابید ناله میکرد، همسرم هم مأموریت بود و چند شب خونه نبود.

هنوز خیلی از خورده کاری ها مونده که باید انجام بدم. کشوهای دراور و میز آرایش را باید بریزم بیرون و هر وسیله اضافی بیخودی توش جا خوش کرده را بیاندازم بیرون. روفرشی آشپزخونه و چند تا پتوهای دم دستی باید شسته بشه. کولرهای اتاق ها باید تمیز گردگیری بشه برای عید که هوا گرم میشه آماده باشه. راه پله باید طی کشیده بشه و گردگیری اساسی خونه را گذاشتم برای روزهای آخر سال. چون در هر صورت بازم گرد و خاک میاد روی وسایل میشینه و کاری از من بر نمیاد. یادمه چند سال پیش تموم خونه رو گردگیری کردم برق انداختم. دقیقا یک روز قبل از سال تحویل طوفان اومد و خاک روی همه ی وسایل خونه نشست. با وجودی که پنجره ها بسته بود ولی روی وسایل خونه یک لایه آجری رنگ خاک نشسته بود.

این بود شرح ما وقع خانه تکانی ما که البته هنوز به پایان نرسیده و این داستان هنوز ادامه دارد.





طبقه بندی: خانه تکانی،  بانوی خانه دار،  روش شستشوی پرده های حریر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.

دریافت کد آمارگیر سایت